miercuri, 20 octombrie 2010

Sunt un puf...



 

Mă las purtat pe aripi de vânt,
împins spre lumi cu lumini efemere.
Observ năzdrăvani fără copilărie,
care zâmbesc forţat şi amar...
Ascult şoapte din trecut,
pierdute-n iluzorii speranţe
si mă uit la semne şi cifre
care au dăinuit creatorilor.
Drumul meu îi spre lumină,
întrerupt fiind, mai mereu,
de patimi şi lupte
ţesute de oameni
plictisiţi de frumosul cotidian...

Sunt un puf...,
singur pe aripi de vânt,
cu zâmbet amar
si ochi ca de curcubeu.
Mă plimb printre fericiri şi sumbre destine
ascultând oftaturi, poveşti de iubire
si neînţelese drame ...

Sunt un puf...
care vrea sa ajungă în lumină...
oprit de pânzele de păianjen
devenite tot mai dese...
Alerg spre orizont
depaşindu-i pe cei dinaintea mea,
obosiţi de viaţă,
pâna când, la rândul meu,
cazând obosit...,
voi fi întrecut de cei ce aleargă în urma mea,
iar cerul se va odihni în ochii mei,
fără a mai fi deranjat
de sărutul luminii...

E cazul să...mor putin,
dar nu ca dintr-o răceală,
sperând că luntraşul Caron
mă va plimba, cerându-mi doar un zâmbet...
si oferindu-mi, în schimb,
alte pânze de păianjen
înmuiate în patimi troiene,
iubirea Xantipei, Hanibbal ante portas,
iconoclasm, cruciade,
Eppur si muove, atomi, spini, un ochi de ciclop, gambitul regelui
si frunzele toamnei ce-mi acoperă sufletul
cu gust de cireşe amare...

Sunt un puf...
rătăcitor, stingher
şi niciodată înţeles...
ştiind că visul pastelat al cerului albastru
este pierdut în ţipete de pescăruşi,
iar iubirea-i un joc inventat de zei
pentru a crede că timpul stă în loc...

E beznă...
în vârf de munte şi în butoiul lui Diogene...
Ce păcat!
Lumânările s-au stins...
căzând peste ele lacrimi de îngeri...

---
...
---
...

E aşa de târziu...
nici greierii nu mai suspină
şi constat că am fost
o nebuloasă...,
un dor călător
sau un puf efemer
aflat Sub sărutul luminii...

 

17 comentarii:

  1. Hei ai creat ceva frumos aici..Dar stiai asta, nu?:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă tem că puful tău va rămâne pe malurile Acheronului căci n-are nici gură să strige, nici să adăpostească un ban de argint.

    RăspundețiȘtergere
  3. ...drum în bătaia vântului, fără putința de a își atinge visul....poate, doar.... din întâmplare...

    RăspundețiȘtergere
  4. ... e cazul să... mor puţin...
    ---
    ...
    ---
    ...
    un puf efemer ...
    Mulţumesc pentru acest moment de încântare!
    Felicitări pentru tăria de a-ţi dezălui ... sensibilitatea!

    RăspundețiȘtergere
  5. ...nu ai fost...esti...un DOR calator...care "Sub sarutul luminii"...ai facut din noi...niste anonimi "dependenti" de tine...in esenta...prin tot ceea ce ai scris in randuri si imagini...prin toate trairile si miile de sentimente care au venit ca feed back...si in aparenta...pentru ca ele nu au impus nicio explicatie...au pastrat doar printre cuvinte si muzica...aceea partea sensibila din tine...incarcand cu emotii (vazute...stiute sau...intuite)toate gesturile tale...
    ...e loc de...Multumim Catalin!!!...

    RăspundețiȘtergere
  6. E minunat sa fi "un puf" in bataia aripilor vietii .. Felicitari! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Si puful inainta impins de vant, purtat de dor spre lumina. Iar cand lumina il cuprinse intr-un sarut, el stralucea precum soarele.

    Nu trebuie sa fii raza de soare pentru a straluci!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce poem minunat!...nu e glasul unui puf, e glas de nelinisti si dezamagiri...asa e-ntre lumi, dar acolo nu exista dorinta "lasati-ma nevazut si muritor"...

    RăspundețiȘtergere
  9. ei hai bre, te ai apucat de sensibilizat scorpii?

    RăspundețiȘtergere
  10. ... soartă de om, soartă de artist... Minunat scris poemul, fotografia ... răvăşitoare! Felicitări şi pentru această realizare!

    RăspundețiȘtergere
  11. foarte foarte foarte faina imaginea... si poezia

    RăspundețiȘtergere
  12. Ii dau print ca sa o citesc pe indelete in troleu, in tramvai si ultima parte pe banca din parc, cand o fi ploaie nebulos-nebuloasa!

    RăspundețiȘtergere
  13. Măi dragă, vreau să știu cine a scris? Punt.
    Ca să pot s-o felicitez :D
    Pfuuuu!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. @ Ogarafgan: iar te-ai rătăcit pe aici...;
    ce e aşa greu de înţeles?

    RăspundețiȘtergere
  15. Frumoasă poezie, puful nu e chiar atât de efemer, totuşi... va rămâne prins în aceste pagini electronice pentru mult timp :)

    RăspundețiȘtergere