miercuri, 28 aprilie 2010

Ziua Veteranilor


Intru în Sala de marmură de la Cercul Militar Naţional (27 aprilie ac.), trăgând cu ochiul la câteva cărţi aranjate pe două mese, în timp ce  muzica militară răsună în difuzoare (De cât timp nu am mai auzit noi muzică din asta!, îi spune generalul Mircea Chelaru generalului Marin Dragnea...)


Asociaţia Naţională a Veteranilor de Război din  România a organizat o Adunare solemnă, dedicată sărbătorii Zilei Veteranilor de Război.
Au fost invitate să participe 21 de instituţii (Preşedenţia României, Senat, Camera Deputaţilor, Guvern, etc), ataşaţi militari străini, politicieni şi personalităţi din viaţa culturală sau militară.
În prezent, în România mai trăiesc cca 64.000 de veterani de război, 9.000 de văduve de război şi 189.000 de văduve de veterani de război.
 Ziua Veteranilor de Război din România s-a instituit în baza Legii nr. 303/2007, sărbătorirea acesteia organizându-se, anual, pe 29 aprilie.
După mesajele de rigoare, o serie de veterani au fost decoraţi cu Ordinul Virtutea militară în grad de Cavaler, iar toţi veteranii au fost avansaţi onorific în gradul următor, prin Ordin al ministrului apărării naţionale.

Dincolo de atmosfera de gală,
mi-a plăcut cum au fost aranjate etichetele de pe masă, mai ales că am văzut cine s-a ocupat de ele...


Am constatat că veteranii de război nu-şi arată numărul anilor, deşi au trecut lejer de 90...


Şi am avut timp să mă uit şi la un ataşat militar...

La cupa de şampanie de la final nu am stat, că am fost cu maşina...

3 comentarii:

  1. Frumos reportaj, grozave culori, bine facut totul. Bravo! Meserie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Respectul nostru, veteranilor de razboi!
    E bine ca, totusi, cineva isi mai aminteste de ei.

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Fotografu: vă mulţumesc!
    @ Christinne L: rămâne un amalgam de amintire şi respect...

    RăspundețiȘtergere