sâmbătă, 27 martie 2010

Ultima dorinţă




Îmi trec prin minte imaginile dintr-un film, în care o mână de piraţi au fost condamnaţi la moarte.
Când unul dintre ghinionişti a fost întrebat care îi era ultima dorinţă  a spus că ar dori să fumeze o ţigară...

Ziua de azi nu s-a terminat, dar a fost una nebună.
Dimineaţă am văzut răsăritul de soare aproape de malul mării.
Pe la 8.30 am ajuns la Cherhanaua lui Fane.
O lume arhaică ce s-a adaptat, din mers, rigorilor.
Am văzut pescari bătrâni, cu mustăţile îngălbenite de ţigările ce le ard în colţul buzelor, şi tineri pescari ce se mândresc cu faptul că în familiile din care provin tradiţia de pescar se moşteneşte din generaţie în generaţie.
A urmat plimbarea cu o şalupă pe Dunăre (10 am - 2 pm) cu o oprire la un far părăsit. Am fost aruncat într-o barcă cu motor şi dus să fotografiez pelicani şi vidre pe un braţ al Dunării. M-am întors la farul părăsit şi am luat în gheata dreaptă cât mai multă apă posibilă...din întâmplare.
Reîntors în oraş am fugit la cimitirul din localitate - ca să văd mormintele unor britanici morţi în sec al. XIX-lea, şi m-am oprit, apoi, pe malul mării, jucându-mă cu scoicile îngropate în nisip.
Acum aştept apusul soarelui. Am noroc... O navă libaneză de mare tonaj a acostat în port...

Îmi aduc aminte de piraţii cu ţigările lor...
Odată, cândva, voi ajunge în faţa Sf Petru...
Şi poate am să fiu întrebat dacă mai am o ultimă dorinţă...
Nu fumez...
Dar aş mai vrea să trăiesc măcar odată ziua de azi...

PS: pe băiatul din prima imagine îl cheamă Luca, este nikonist,  iar pescăruşul din aer nu i-a lăsat niciun autograf pe bandana de pirat care îi acoperea capul...

15 comentarii:

  1. Bravos, Catalin!
    Ai ochi si simțire. Ceea ce nu e puțin deloc!
    Bravos!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dementiala prima fotografie. Despre ultima dorinta... sa fie mare/ocean in lumea de dincolo, altfel nu ar avea farmec...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cătalin, Sf Petru sigur te va trimite să îi faci cadre prin paradis... :)
    După ce te va cunoaşte, Petru, nu o să mai întrebe care este ultima dorinţă...ci va întreba: "care îţi este ultima fotografie?".

    RăspundețiȘtergere
  4. Zilele astea vad ca ai fost foarte productiv, eu recunosc ca nu am reusit sa tin pasul cu tine...si ai postat tot felul de frumuseti de nu stiu la care sa ma opresc mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Paul R.M: bătrâne, mulţumesc!
    @ MF: ambele de foc?
    @ Costea: postul e deja ocupat!
    @ Joykarisma: alegeţi pelicanul...Afacerea pelican...

    RăspundețiȘtergere
  6. Bafta in fata lui Sf. Petru!
    Daca-i aratati o fotografia cu apusul de soare,"dupa niste maguri" si un "rasarit in flacari din mare", sgur l-ati convins!

    RăspundețiȘtergere
  7. Pescarusii sint inteligenti... l-a vazut obidit si batut de soarta asa ca nu l-a mai umplut de respect...
    Catalin (www.blog.teleobiectiv.ro)

    RăspundețiȘtergere
  8. Minunate imaginile,ochi de profesionist,iar legat de repetarea zilei,hm!!! te cred! ce bine ar fi daca am putea face asta!

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Gabriela: Imaginile nu sunt făcute de mine...ci de un rebel, iar poveştile sunt scrise de cei de la PR :)
    @Christinne L: bine, răsăritul i l-am trimis azi-dimineaţă...:)
    @ Catalin S.: l-ai cătrănit pe om...trebuie să te camuflezi...:)
    @ tasha> da, aveţi dreptate, ce bine ar fi...

    RăspundețiȘtergere
  10. Când ne umplem sufletul, ehhhh .....
    Apoi ajungem înapoi, offff .....

    Dar măcar rămânem cu ultima dorință!
    Te invidiez! :)

    Mi-ai adus aminte de o altă viață, din studenție, când umblam cu ciobănescul meu german, bărbată-miu, tânțarii și socră-miu pe toate coclaurile din Deltă.
    Eh, of, oh ....

    RăspundețiȘtergere
  11. L-am alinat... intodeauna se poate mai mult...
    Catalin (www.blog.teleobiectiv.ro)

    RăspundețiȘtergere
  12. @ ogarafgan> Delta a rămas la locul ei...poate la anul...
    @ Catalin S.: ...mai bine...

    RăspundețiȘtergere