marți, 16 martie 2010

Steurer




Astăzi este ziua mea.

Este ziua mea...

...de dezgropat morţi prin arhivă...
Lupii tineri nu se omoară să cerceteze...
Dacă viitorul va sta în mâinile lor din acest punct de vedere...
cred că ar trebui creat pe aici un bar ceva, jocuri mecanice, etc.
Ar face cercetarea mult mai interesantă...
Vin mai târziu...se scuză cineva care lucrează la dosare...
Dacă la 9.30 nu este încă târziu...
Dar, să revenim la oile noastre...
că pauza mea este scurtă...

La Galeria Galateca din incinta Bibliotecii Centrale Universitare
s-a deschis publicului o expoziţie cu tablouri realizate de şase pictori
din cadrul familiei Steurer. Dintre cei şase, doar o strănepoată mai trăieşte, Rodica Damian STEURER,
pictoriţă şi ea (dumneaei mi-a şi explicat istoria tablourilor şi a membrilor familiei, fiindu-mi un ghid nesperat).
Tablourile din imaginea de ansamblu sunt creaţii ale Rodicăi, idem şi portretul, realizat de bunica sa,
iar tabloul cu peisaj de iarnă se numeşte Dezgheţ.
De asemenea, mai pot fi admirate sculpturi şi poezii realizate de membrii familiei amintite şi,
atenţie pasionaţi ai fotografiei, imagini realizate de Leonida Moţatu (1910-1988),
un artist fotograf de acum mai bine de 40 de ani.
Tablourile sunt foarte frumoase. Unele chiar mai frumoase decât multe dintre cele vândute
la licitaţia de duminică, în aceiaşi sală.
Un ultim amănunt: astăzi, la 6.30 pm, în Galeria Galateca se va vernisa  Expoziţia Steurer, iar Alexandrina Isac STEURER va lansa cartea Familia Steurer, cuprinzând reproduceri după toate operele de artă realizate de membrii familiei amintite.
Cine va avea timp liber...va fi un om fericit...
Eu, dacă nu voi fi cu capul în nori am să merg la Odeon...la teatru, nu la bar...



12 comentarii:

  1. Nu e bine cu lupusorii!Acum cineva vigilent trage o ocheada in CI.E marti azi...pentru toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  2. vezi ce e viata asta... de la nori tai nebuni... ai ,,aterizat" la arhiva :) ...nu-i bai ne povestesti tu ceva si de acolo...spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare-mi place la BCU! Si daca mai e si expozitie de pictura si fotografie ... Trebuie sa ajung si eu pe acolo, cat de curand. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. @Angela: să tragă...
    @Gabriela: de la arhivă, nu...
    @Ellenaa: bine, Casandră contemporană...
    @Oana: va fi cel puţin o săptămână...

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc ca ne duci mereu in locuri frumoase...

    RăspundețiȘtergere
  6. Îmi pare rău că nu pot ajunge azi, chiar dacă va fi o săptămână!
    Măi daaaaa ce prolific Ești!!!!
    Ca și comentariileeeee!!!! CurgE gârlă, de se face inundație!

    RăspundețiȘtergere
  7. Leonida Motzatu... pai l-am cunoscut foarte bine... cite seri am stat de vorba... ce om extraordinar era... sa ma uit, poate gasesc o imagine cu domnia sa prin arhiva...
    Ce mica e lumea.
    Uitasem de el... ce suflet minunat, ce caracter!
    Dom`le... imbecilii de azi... incultii cu spume care se ascund sub pseudonime... labagii care nu citesc Pushkin ca le pute si nici Truman Capote ca e cu capota masinii... au ce regreta, daca ar avea minte de gugushtiuc sa regrete...
    Oamenii exceptionali ai natiei au fost uitati si acu lichelele au timpul lor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu o sa iau exact ce ai spus si iti urez, iti doresc, la multi ani sanatosi si plini de bucurii! Sa ai o viata frumoasa, plina de realizari si sa nu apuce sa te mai supere nimeni!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani ! Sper c-am inteles bine... am citit doar inceputul >
    Restul maine...

    RăspundețiȘtergere
  10. great art works!
    one of my dreams...to put my own gallery someday!
    have a nice day Catalin!
    flory

    RăspundețiȘtergere
  11. @ Joykarisma: cu plăcere!
    @ MArilena: data viitoare!
    @ fotografu: Dvs nu aveaţi cum să nu-l cunoaşteţi...

    AnDRAW& Ema: vă mulţumesc anticipat cu câteva luni bune...

    RăspundețiȘtergere