sâmbătă, 20 februarie 2010

12 ore nebune




La 8 am am plecat din Bucureşti spre Târgovişte, iar după aproape 12 ore am tras linie aventurii de o zi.
La dus: căruţe de parcă ar fi fost un raliu numai al lor,  un radar cu 15 km înainte de Târgovişte şi cratere mai mari decât cele de pe Lună pe Calea Bucureşti.
La întors: acelaşi radar, dar la 5 km de la ieşirea din oraş...şi foarte mulţi bezmetici care nici măcar faza scurtă nu o aveau aprinsă.
Pe scurt, Paştele cailor bulgăreşti a fost cam aşa:
1. La 10 am mai mult de 20 de căruţe cu pasageri, aleşi dintre târgovişteni sau bucureştenii de ocazie, au plecat din faţa Casei de cultură a bulgarilor şi s-au dus la biserică, pentru a primi colaci sfinţiţi.
2. La 11.30 am, căruţele şi pasagerii s-au întors de la biserică, având ca antemergător o maşină de poliţie (ca să nu mai facă curse de depăşire ca anul trecut), oprindu-se la Casa de cultură. A urmat o demonstraţie de conducere a atelajelor, concurenţii primind note de la un juriu format din 3 membri.
3. La 14 pm a început cea mai tare reprezentaţie a zilei, pe scena Casei de cultură, când ansamblul bulgăresc  Bună Ziua din Silistra ne-a uimit prin dans şi voie bună.
4. Am sărit peste piesa de teatru care a început la 3 pm şi ne-am oprit la un restaurant din centrul vechi, unde am rămas până spre ora 6. De la punctul 4 îmi mai aduc aminte norii pe care i-am găsit la intrarea în restaurant şi cum arătau 2 cuburi de gheaţă în paharul cu whisky...
Mi-a plăcut că bulgarii din Târgovişte, deşi au fost îmbrăcaţi în costume tradiţionale, au nume româneşti...că afară a fost un soare de mers la plajă...şi că am râs de cai verzi pe pereţi cu toţi cunoscuţii pe care i-am întâlnit.

15 comentarii:

  1. Ne, ne, nu scapati asa usor ! Pai de unde sa stim in primul rand ca ochiul e mai batran, apoi ne-ati indus in eroare ... Eu stiu ca tot ce-i bulgaresc duce la bulgari, nu la Targoviste. Si bulgarii au caii lor, cred. Eu brau-l stiu, brau-l joc. Vreau la bulgari. Si fostul prim-ministru ce zicea ? Poate aflam si noi cine era.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Ema:
    1. Sunt câteva mii de bulgari în Târgovişte, tot aşa cum sunt români la Balcic sau Tutrakan (ex-Turtucaia).
    2. La bulgari se va merge în luna mai...dorinţa v-a fost auzită anticipat..
    3. ex-premierul zicea aşa: lala-lalala, trala-lalala:). Am să va spun prin e-mail cine a fost...

    RăspundețiȘtergere
  3. Paştele cailor se ţine anual în Târgovişte.
    Este o tradiţie care se mai numeşte şi Tudoriţa.
    Anul trecut s-a ţinut pe 3 martie.
    Sper că maşina dumneavoastră e ok şi nu are nevoie de service dupa cunostinţa cu craterele...
    Cine a fost ales cel mai frumos cal anul acesta?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Monkey-Claudiu: cetăţenii români de naţionalitate bulgară...
    @Costea: este al doilea an consecutiv când s-a sărbătorit; nu am luat nicio groapă..., că am mers în zig-zag:); calul Ivan!, care a câştigat o şa în stil american...

    RăspundețiȘtergere
  5. prima fotografie imi foarte, foarte, foarte mult !!!! este superba !

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Veronique: mie îmi place ultima, care s-a născut din cauza penultimii, cea cu cuburile de gheaţă din...whisky.
    PS: dacă nu dispăreai, aveai un loc în fierul american:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Toate sunt frumoase .. asta e soarta fotografiilor tale: sa fie frumoase! norii sunt cam suparati ... gheata nu-mi mai trebuie ca abia scapasem de o tuse si praful ala din scena mi-a reactivat-o ... dar caii sunt atat de frumosi si eleganti... :-)
    ps: sa-mi faci cadou de ziua mea fotografia asta!! :-))))

    RăspundețiȘtergere
  8. @Veronique> mai vedem că tu cu Nikon-ul ăla al tău mai făcut mai urât decât sunt; dar nu e vina ta...; ştii bancul ăla: dacă tot vrei să-ţi iei un aparat bun..ia un...Canon!:)

    RăspundețiȘtergere
  9. frumosi caii, frumoas tunelul din bratele dansatorilor ....sa vii pe DN1 aproape de intrarea in Ploiesti sa vezi ce cratere avem noi pe aici ...sunt proaspete de anul asta

    RăspundețiȘtergere
  10. I love horses Catalin, they're so beautiful!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. @ADRIAN@> pentru mine Ploieştul este un oraş de tranzit, exceptând Monumentul Vânătorilor şi o prietenă arhitectă care lucră acolo. Cât despre gropi, i le las aluia mic, obişnuit să pice în freză de la înălţime, pe la emisiuni tv. Probabil că nu le va rata atunci când va merge la munte...

    RăspundețiȘtergere
  12. De mare exceptie primul cadru coane, de mare exceptie... (tixu' teleobiectiv)

    RăspundețiȘtergere
  13. @Catalin> tnx! Îi am şi filmaţi la faza aia! O să-ţi trimit fişierul... Mii de scuze că am să-ţi umplu spaţiul pe HDD :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Se vede ca ati avut o zi pe cinste acolo! Iar am ratat-o:)) Excelente cadre, fug sa ma uit si pe orasul!!

    RăspundețiȘtergere